A posta működésének reformját kérték petíciójukban a mogyoródiak, amelyet 308 aláírással nemrég adtak le. A legtöbben arra panaszkodnak, hogy nem kapják meg a leveleiket, csomagjaikat, de a postahivatal nyitva tartásával is elégedetlenek. A posta és az önkormányzat egyeztetett a megoldásokról.
Rengeteg bosszúságot és kényelmetlenséget okoz a mogyoródi posta a helyi lakosoknak: legalábbis erről tanúskodnak azok a kommentárok, amelyeket a posta reformjáért indított petícióhoz fűztek.
“Az elmúlt években folyamatosan romlott a postai szolgáltatás színvonala Mogyoródon. Elsősorban a levelek és a küldemények kézbesítésével van probléma, ami sok esetben nem, vagy csak késve történik meg. Ezek sok esetben, több embernek is anyagi károkat okoztak. Van akinek a számlái a fizetési felszólítással együtt érkeznek, volt aki egy bírósági pert vesztett el a késve jött levél miatt, én például kis híján elestem egy több milliós pályázattól” – fejtegette Somogyi Gábor, a petíció indítója. – “A probléma olyan jelentős, hogy többen már inkább nem mogyoródi címre küldetjük a leveleinket. A petíciót be fogjuk nyújtani a postának, és pertársaságban polgári pert tervezünk. A kérésünk egyszerű: működjön normálisan a posta.”
Megkerestük a Magyar Postát és ismertettük velük a petíciót, valamint a mogyoródi helyzetet. A következő választ kaptuk:
“Összességében elmondható, hogy a mogyoródi posta működésére vonatkozóan 2021-ben nem volt kirívó a beérkezett panaszok száma, 2022-ben pedig mostanáig egy darab bejelentés sem érkezett.
A korábban beérkezett panaszokat a Magyar Posta Ügyfélszolgálata megvizsgálta. A kézbesítéssel összefüggő igazolható panaszok többnyire helyettesítési időszakban történtek, jellemzően egyedi esetek voltak, nem sorozatos problémát tártak fel. Az érintett munkatársak figyelmét minden esetben felhívtuk a szabályos munkavégzésre. A posta nyitvatartási idejével kapcsolatban a helyi lakosságtól nem érkezett jelzés.
Természetesen a helyi kezdeményezésben megfogalmazott jelzések alapján a posta működését fokozottan figyelemmel kísérjük, és szükség esetén további intézkedéseket hozunk. Mivel minden lakossági visszajelzés fontos számunkra, ezért az ügy mielőbbi tisztázása érdekében a Posta helyileg érintett Területi Igazgatóságának vezetése egyeztetni fog a mogyoródi önkormányzattal a postai szolgáltatásokról.”
A Mogyoród Ma megkeresésével párhuzamosan Trabalka Szilvia alpolgármester is felvette a kapcsolatot a postával, és egyeztetésre hívta őket, melyen Paulovics Géza polgármester is részt vett. A posta részéről Farkas L. Balázs, a Központi Területi Igazgatóság vezetője és Antalné Dobos Nóra, a Központi Területi Igazgatóság Területi Üzemeltetési Osztály vezetője látogatott el a hivatalba.
A megbeszélésen Paulovics Géza polgármester jelezte, hogy tisztában van azzal, hogy a digitalizáció hatására a postai szolgáltatások iránti igény jelentős mértékben visszaesett az elmúlt években, a postai szolgáltatásokat emiatt egyre kevesebben veszik igénybe a településen is. Bár úgy tűnik, hogy a lakosság részéről igény mutatkozik a nyitvatartási idő módosítására, a posta tapasztalata az, hogy a hétfői 16-18 óráig tartó időszak sem kihasznált, és a hasonló méretű települések nyitvatartási ideje megegyezik. A petícióban kritizált ebédidő kiadása kötelező, és a posták jó része ezt úgy tudja megoldani, hogy 12-12:30-ig bezár.
Tény, hogy nehezen lehet állandó kézbesítőt találni a településre. Farkas L. Balázs szerint a munkaerő felvétel biztosításában közrejátszik az agglomeráció munkaerő elszívó hatása, a kieső munkatársakat a pótlás megtörténtéig azonban helyettes munkatársakkal és munkaszervezési intézkedésekkel pótolják. A domborzati viszonyok mellett valóban kihívást jelentenek a házszám és levélszekrény nélküli címhelyek. Jelenleg 423 olyan címhelyről van tudomásunk, ahol nincs házszám, 27 ingatlanon 2 eltérő házszám szerepel, 108 címhely pedig nem rendelkezik levélszekrénnyel, így a lakosság részéről is szükséges a kézbesítési feltételek biztosítása. A felelősség tehát nem csupán a kézbesítőké.
Fontos lenne, hogy amennyiben valakinek konkrét panasza merül fel, úgy a szolgáltató ügyfélszolgálata felé jelezze azt, ne a Facebook felületén. A megbeszélésen kézbesítést érintő rendszerszintű problémákat nem találtak, ugyanakkor megegyeztek, hogy az egyedi hibákat viszont orvosolni kell.
A korábbi években a Posta szórólapot osztott a kézbesítési feltételek biztosításáról, érdemi változás azonban nem történt.
Amint eddig is, ha a Magyar Posta Zrt Ügyfélszolgálatára konkrét problémáról jelzés érkezik, azt a Posta kivizsgálja, és a jogos panaszok esetén a szükséges intézkedést mind az ügyfél, mind a postai dolgozók, mind a működési folyamatok esetében megteszi.
Az igazgató ígéretet tett arra, hogy rövidesen kézi nyomtatókat fognak kapni a kézbesítő munkatársak, így az általuk hátrahagyott értesítők a továbbiakban nem kézi kitöltésűek lesznek, a könnyebb olvashatóság érdekében.
Az önkormányzat pedig megvizsgálja azt a kérdést, hogy a hiányzó házszámokat hogyan tudja a lakosság részére biztosítani.
Mindkét fél elkötelezte magát abban, ha a továbbiakban bármilyen, postai szolgáltatást érintő konkrét probléma felmerül, a mielőbbi megoldás érdekében kölcsönösen együttműködnek.
A problémák – kivonat a petícióból
1) a levelek kézbesítésének sorozatos, sokszor előforduló elmulasztása (ezáltal szolgáltatói felszólítások, késedelmi díj felszámítások történnek folyamatosan, akár szerződésbontási helyzet is kialakulhat).
2) az ajánlott levelek kézbesítésének sorozatos elmulasztása (az ajánlott szelvényeket sokszor előre kitöltve dobják be a postások annak ellenére, hogy a címzett otthon tartózkodik, meg sem próbálják a küldeményeket kézbesíteni).
3) rossz címre kerülnek a levelek kézbesítésre, vagy egy címre több címzett levelét dobják be (olyan személyét is, aki nem is ott lakik).
4) a levelek félig kerülnek be a postaládába, így az időjárás viszontagságainak ki vannak téve, például eláznak.
5) a posta nyitvatartási ideje nem ügyfélbarát, egyedül a hétfői nyitva tartás (8:00 – 18:00) esetén van sok lakosnak lehetősége munka után személyese bejutni, azonban akinek ez a nap nem megfelelő másik munkanap lehetetlen a munkaidőn kívüli ügyintézés. Ügyfélfogadás csak egy ablaknál van
6) a mogyoródi posta telefonon szinte elérhetetlen.
Mogyoródiak véleménye
Kresznovszkiné Timár Gizella
Ma hívott a cégem, hogy kipostázták az M30-as nyomtatványt (Gyeden vagyok) és visszament hozzájuk, mint a címzett ismeretlen.
Érdekes, már pár levelet átvettem az elmúlt pár évben, eddig nem volt gond.
És ha valami nagyon fontos lenne amiről esetleg nem is tudok és visszamegy a feladónak?
Ez felháborító!!!
Itthon vagyok minden egyes nap, a kapun csengő…. 😠🤦
Simon-Bujáki Róbert
Jó lenne végre nem aggódni azon, hogy megkapjuk-e csomagjainkat, fontos leveleinket, néha még talán pénzünket is.
Rezső Pesoldt Ferenc
A lányom és az unokám Németországban élnek, de már nemhogy ajándékot, de képeslapot sem küldenek, mert hozzám nem érkezik meg. Ha postára kell mennem, akkor vagy Gödöllőre megyek vagy a fóti Auchanba, Mogyoródra még véletlenül sem.
Nagy Tamás
Valóban kritikán aluli a posta működés, illetve az ajánlott levelek kézbesítése.
A posta miatt jelentkeztem be Budapestre hogy minden fontos levelemet megkapjam IDŐBEN!
Csővári Szabolcs
A Posta a részünkre fontos levelek kézbesítését mulasztotta el amelyek jelentős jogi hátránnyal jártak, járnak. A mai napra oda jutottunk, hogy levelezési címként nem merem megadni a mogyoródi címünket, minden fontos levelet a 120 km-élő szüleimhez kell kérnem! Érdekes, hogy ők ott mindig mindent megkapnak időben…
Réthiné dr. Engi Éva
Aláírom, mert sajnos már több levelet késve, vagy nem kaptunk meg. Közel 1 éve élünk itt, de borzasztó, hogy legalább 2 esetben is amiatt kellett bizonyos közúti bírság miatt duplán fizetnünk, mert az első vagy akár első és második figyelmeztetést sem kaptuk meg.
Taffernerné Fehérvári Anita
Borzalmas az a sorbanállás…😱
…és a leveleinket nem kézbesítik rendesen. Itthon vagyunk és bedobják a cetlit, hogy menjünk be a levélért.
Szekeres-Czeglédi Anett
Tavaly márciusban a kézbesítő a biztosító által visszajáró összeget nem kézbesítette. Megkeresésemre a biztosító tájékoztatott, hogy a posta visszaigazolása szerint az összeg kézbesítésre került. Bekértem az átvételi bizonylatot, az aláírásom hamis volt. A rendőrségen eljárást kezdeményeztem, melyet a rendőrség ismeretlen tettes miatt megszüntetett, tekintettel arra, hogy 50e Ft összeg alatt írásszakértőt hivatalból kirendelni nem lehet, a kézbesítő azt állította, hogy odaadta, én azt, hogy nem, így 1:1. Tanúság: 50 e Ft összeg alatt, ha ellopják a pénzed, akkor vess magadra. Amikor megtörtént az összeg “nem kézbesítése” személyes megkeresésemre a mogyoródi posta vezetője biztosított arról, hogy az összeg megfizetésre kerül a biztosítójuk útján, a kézbesítő ellen több panasz volt, így a munkaviszonya megszüntetésre került. A rendőrség a nyomozáskor azt mondta, hogy tudomásuk szerint nem volt korábban probléma a kézbesítővel…
Horgos Henriett
Aláírom mert sajna én is pórul jártam. Hivatalos munkapapírt vártam mert egyik helyen befejeződött, és a másikra meg kellett volna már vinnem. De nem jött a levelem. Felhívtam a régi munkahelyem, hogy nem érkezett meg a levelem valami gond van vele? Azt válaszolták, hogy november 3-án feladták. Kiderítették a régi munkahelyemen a ragszámot, és a nyomon követésben látszott, hogy kézbesítették, és értesítőt dobtak be 6-án. Valójában a levelem november 19-én vettem át a postán .
Hammel Szabolcs
Elfogadhatatlan, hogy semmibe veszik az embereket, állandóan késedelmi kamatot kell fizetnem, mert nem hozzak ki a csekket időben.
Rajcsányi Tamás
Több mint 2 hónapja nem kapok levelet.A mai napon más levelét dobták be hozzám.A postást számon kértem, és azt a választ kaptam, hogy ő már úgy sincs a postánál sokáig.
Kiss Gabriella
5 hónapja lakom itt, de a felsorolt okok 80%-a megtörtént velem.Sőt!Az ajánlott levél miatt ami nem lett kézbesítve (bírósági idézés)kis híjján elbuktam a pert!