Hosszas levélben válaszolt a Magyar Posta a mogyoródiak petíciójára, melyet változtatás nélkül közlünk. A helyi problémákkal és a petícióval ebben a cikkben foglalkoztunk.
“Tisztelt Somogyi Gábor!
Köszönjük, hogy megkeresésével hozzánk fordult és megosztotta Mogyoród lakóinak postai szolgáltatásokkal kapcsolatos észrevételeit, és eljuttatta részünkre a lakosság petícióját. Az ügyben Alpolgármester Asszony is megkereste társaságunkat a petícióra hivatkozva.
A bejelentésükben jelzetteket az illetékes szervezeti egységünk bevonásával megvizsgáltuk. Megállapítottuk, hogy kézbesítési szolgáltatásunkat nem minden esetben teljesítettük az előírásoknak megfelelően, a bejelentést ezért megalapozottként zártuk.
Arra törekszünk, hogy egy-egy területen állandó munkatársak dolgozzanak. Sajnos a jelenlegi munkaerőpiaci feltételekből adódóan a postai dolgozók számában és személyében is előfordulhatnak változások. Megkeresésüket követően intézkedtünk, hogy a küldemények kézbesítését a Postai Szolgáltatások Általános Szerződési Feltételeiben előírt átfutási idő figyelembevételével, helyettes munkatársakkal biztosítsuk a területen.
Az ellenőrzésünk alkalmával megállapítottuk, hogy a településen kézbesítési problémát jelentenek a házszám és levélszekrény nélküli címhelyek. Az önkormányzat felajánlotta a segítséget – az érintettek figyelmének felhívása mellett megvizsgálva az ingyenes házszám biztosításának lehetőségét – a címhelyek kézbesítési feltételeinek rendezése érdekében. Ezúton is köszönjük együttműködésüket a kézbesítési feltételek megteremtésében.
A beadványban jelzett nyitvatartással, felvételi tevékenységgel, postai szolgáltatásokhoz való hozzáféréssel kapcsolatban vizsgálatunk során szabálytalanságot nem állapítottunk meg. A postahelyeink nyitvatartását a lakosság igényeihez igazodva, a jogszabályi előírások betartása mellett, a gazdasági és hatékonysági szempontoknak eleget téve alakítottuk ki. A posta nyitvatartásáról honlapunkon adunk tájékoztatást ügyfeleinknek. Mogyoród posta hétfőtől péntekig 12:00 és 12:30 között tart zárva a vonatkozó előírások alapján.
Tájékoztatjuk, hogy munkatársaink a postákon elsősorban személyes ügyfélkiszolgálást végeznek. A beérkező hívásokat csak akkor tudják fogadni, ha az éppen folyamatban lévő tranzakció lezárult. Szíves figyelmükbe ajánljuk a +06 1 767 8282 telefonszámon Központi Ügyfélszolgálatunkat, ahol kollégáink készséggel állnak ügyfeleink rendelkezésére. További hasznos információkkal szolgálunk a honlapunkon.
A 200 000 Ft feletti kifizetésekkel kapcsolatban tájékoztatjuk, hogy a Pénzforgalmi Üzletszabályzatunkban foglaltak alapján egy ügyfélnek ugyanazon a napon, ugyanazon a postai szolgáltatóhelyen teljesítendő előzetes bejelentéshez kötött készpénz kifizetési igényét csak akkor tudjuk biztosítani, ha az ügyfél a készpénz kifizetés napját és a kifizetendő összeget, legkésőbb a kifizetés napját megelőző két munkanappal korábban bejelenti azon postai szolgáltatóhelyen, ahol a kifizetést igényli. Ilyen jellegű igényt – a címletigény megjelölésével – személyesen, az „Előzetes bejelentéshez kötött készpénz kifizetés igénybejelentő lap” nyomtatvány kitöltésével vagy telefonon lehet bejelenteni. A Posta az előzetes bejelentési kötelezettség alá eső, de be nem jelentett összeg kifizetésére nem vállal kötelezettséget.
Amennyiben bejelentésük kivizsgálásával, illetve tájékoztatásunkkal elégedetlenek, álláspontjukat alátámasztó bizonyítékokkal jogorvoslati eljárást kezdeményezhetnek. (Jogorvoslati tájékoztató az első lap alján.)
Bizunk benne, hogy a jövőben meg tudunk felelni a lakosság szolgáltatásainkkal szemben támasztott igényeinek.”